Hur man lever för evigt

Hallå hallå! Camilla har dragit till tjottahejti (någonstans 14 mil härifrån) på träningsläger och kommer inte hem förrän på söndag. Shit liksom. Ja, medans hon är ute i skogen och sparkar boll så ska jag underhålla mig med andra roliga människor, träna och fortsätta med min hälsobok. Min hälsobok är en fin liten bok där jag klistrar in alla flashiga tips på hälsa och skönhet som jag hittar i bra tidiningar. Det är riktigt kul, och ren terapi. Och så mycket nya grejer man får veta! Visste du till exempel aptiten minskar om du sover bra? Eller att du bränner tio procent mer fett om du styrketränar innan du konditionstränar? Jadu. En del av er kanske har slutat läsa redan, när ni fick en känsla av att jag skulle tvinga ut er i löpspåret. Men det är lugnt. I wont.

Däremot är jag expert på antioxidanter! Faktiskt! I och med att jag går Biologisk Forskning som inriktning på gymnasiet så har jag fördjupat mig på just de små antioxidanterna. Jag tror seriöst att antioxidanter är svaret på frågan om åldrande, förebyggandet av de flesta sjukdomar och till naturell skönhet. Allvarligt! När jag gjorde mitt slutarbete om antioxidanter frågade jag 45 personer om de visste vad en antioxidant var, varav sex svarade ja. Det är sjukt, med tanke på hur bra de är.

Vet DU vad en antioxidant är?



/ Lisa

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0