It's raining cats and dogs

I morse åt jag och mina snygga vänner frukost under äppelträdet i morgonsolen på min altan. Grovt bröd med aprikosmarmelad och stora koppar Lust och Fägring. Sådan där vardagslyx som är bra att ha. Vi gjorde en lista på allt vi ska ha för oss i vinter, för att överleva denna mörka årstid. Leta nya mysiga fik i Gamla Stan, ta långa vinterpromenader, åka skridskor, gå på museum, gå på marknader och upptäcka ny musik. Kvällen igår gick ut på att se Gladiator och äta chokladmuffins och dricka te. Nu spöregnar det. Jag är precis hemkommen från nittio minuters tennisträning och ska se om jag inte kan få igång TV:n för att köra ett pass Pilates också. Herregud, va det regnar!

Man kanske skulle ta upp kampen med Isalee och baka söta cupcakes i det här hundvädret? Eller sätta sig och se på en film? Det gör jag alldeles för sällan, om inte aldrig. Kurar ner mig själv under en filt med en kopp te (jävla tefreak jag är) och bara svepas med i filmens perfekta värld. Kanske ett besök i Mr. Darcys artonhundratalsengland skulle vara något? Värt att prova. Stolthet och Fördom, here I come! Men det är ju nästan äckligt vad det regnar, alltså...



/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

gulligt fik i gamla stan: det finns ett vid tyska kyrkan, precis där tyska skolgränd börjar!

2009-08-14 @ 13:00:10

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0