Black bandana





Det är sjuka tider, och nu snackar jag inte bara svininfluensa eller allmänna förkylningar. Ni har hört det förut, men vad i hela friden är grejen med dagens ideal? Idag har jag sett tre personer med extrem övervikt, ni vet personer som är så stora att man liksom hamnar i skugga i närheten av dem. Och det kanske låter lite roligt när man tänker på det, men det är verkligen inte roligt! Jag blir liksom helt fascinerad när jag ser dem för det verkar så ologiskt att deras hjärta skulle orka pumpa, att deras fötter skulle orka bära upp dem eller att det skulle kännas värt att alltid mötas av sådär småchockade blickar som inte jag heller kan rå för att jag ger dem.

Det är som det finns två poler, för samtidigt som en del av oss blir tjockare och tjockare så blir många av oss spinkigare och magrare. Räknar kalorier, googlar kändiskroppar och tränar sönder sig. Jag orkar inte ens dra allt det där ni redan vet. Ni vet hur sjukt det är.

Jag tror att äta hälsosamt är att äta det som gör en lycklig.
Det, tillsammans med upplevelsen av svett, träningsvärk och brinnande muskler tror jag leder till den snyggaste kroppen man kan få. För man är ju som snyggast när man själv tycker att man är het. Och tron på självklarheten att du är det läckraste som vandrar runt här under vår atmosfär kan lura så många andra att tycka precis som du.

Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0