Mitt 2009




Mitt 2009 började på andra sidan jordklotet, i Thailand.
Det var dels underbart och dels ett helvete. Hatkärlek.




I februari åkte jag och Camilla till Göteborg och storshoppade.
Vi fikade, slappade, åt bananchips, åt gojibär och kokade mjölk
i vattenkokare. Det var ett par härliga dagar det.




I mars fyllde min pappa ett halvt sekel.
Det firades så det stod härliga till.




I april kom solen och våren, och Isalee fyllde sjutton år. Det firades
vid sidan av en sjö med korv och grill, och det kan nog utan överdrift
beskrivas som den kallaste kvällen i mitt liv. Fy fan. Men det var kul!





Sen kom maj också! Åh, underbara månad. Maj välkomnades hemma hos
Denise, och det blev början på årets vackraste månad. Hönsprojektet var
i full gång, och det var både jättegulligt och jätteäckligt.




Sen blev det juni. I juni gick jag på Bruce Springsteen tillsammans med Laura
på Hovet och det ska jag aldrig någonsin ångra. De där 900 kronorna som rök
är nog mina bäst investerade pengar någonsin, den 7 juni stannar för alltid i mig.







Och sen kom sommaren på allvar! Jag jobbade som tennistränare, tränade tennis,
solen sken som aldrig förr, jag hälsade på Camilla på det underbara Gotland, jag sov
på en färjas golv (glömmer aldrig det), jag träffade Victor och fick massor av fräknar.




I oktober praktiserade jag och Camilla på Astra Zeneca! Det var väldigt roligt.
Vi fick titta på labb, råttor, provrör och forskare, och som ni kan se av bilden ovan
så var det mycket strängt seriöst hela tiden. Höpp höpp, på plats.




Och i november var det matte C som gällde. Ända in i kaklet som man säger.
Matte C skall jag aldrig kalla min vän, never. Matte D ska jag ge en chans!






Och så kom december. Jag gjorde vad de flesta brukar göra och firade jul
på alla möjliga håll och med alla möjliga människor, och sedan så rensade jag
mellandagsrean. Imorgon är det 2010!


Tumblr_kv4ndxuoxc1qzcn8zo1_500_large

Och ungefär det här hoppas jag att 2010 ska ge mig en försmak av.
Gott nytt år!


Yours sincerely,
and yours faithfully,

Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0