ALLA SVAREN!


Tänkte bara fråga om ni gillar Tokio Hotel, Håkan Hellström eller Kent?

Lisa:
Näe! Jag har bara hört en låt av Tokio Hotel, så kan väl inte riktigt uttala mig om saken. Men Håkan Hellström är inte min stil riktigt, och inte Kent heller. De är bra om man är på rätt humör, men oftast är de lite för djupa för mig...Camilla: jag har inte lyssnat in mig på Tokio Hotel men de är säkert najs. Kent och Håkan har jag lite svårt för, men tro mig - jag har försökt!

Vilken är lisas favoritfilm och vad vill Camilla bli "när hon blir stor"?

Lisa: FORREST GUMP! Det är den finaste, gulligaste och mest bomullsinlindade film jag nånsin sett. Så underbar. Men sen, som en del kanske vet så har jag absolut ingenting emot Stolthet och Fördom!

Camilla: Jag vill bli polis, läkare, psykolog, bonde, pizzabagare, typ dagmamma på ett barnhem, konstnär, domare, modell, designer, indian, fredskämpe samt journalist. Eller kanske bagare eller ägare till en te-affär.

  

Vilka är era favoritprogram på tv?


Lisa:
Ehm, vilken svår fråga! Jag tittar nästan aldrig på TV. Så jag vågar inte riktigt uttala mig om saken...

Camilla: Lost är ju riktigt bra. Sen är det nån dansk serie i 2:an som är lite mysig (medelåldersvarning på mig!).


Hur många besökare per dag har ni? Vad tycker ni om att blogga om?


Lisa:
Det är allt från 60-200! Inga enorma siffror, men vi älskar alla våra läsare!! Jag bloggar gärna om kläder, berättar om saker som hänt mig och lite åsikter kan sitta fint också.

Camilla: Jag gillar att blogga om småsaker i vardagen och att göra önskeoutfits.

  

Berätta lite om vilken musik ni lyssnar på och vad skulle ni göra om ni dog inom snar framtid? Vad skulle ni göra om ni vann jättemycket pengar? OCH dröm- yrket/livet/killen!


Lisa:
Holy shit vad många svåra frågor! Jag lyssnar på rock - allt från Bruce Springsten till The Killers. Lite gammelrock sådär. Om jag skulle dö så skulle jag typ... skriva en bok! Leva varje dag som om den var min sista och unna mig så mycket jag kunde av allting. Göra slut på alla mina pengar! Drömyrket är skådespelerska (så originellt...) eller läkare. Livet... vilket lyckligt liv som helst faktiskt! Med en massa gulliga bebisar. Drömkillen... MR. FUCKING DARCY!! :D

Camilla: Jag lyssnar på ALLT! Men ja extra passion för klassisk rock, vinyl 107 och rätt mycket dunkadunka. Och Eminem och Timbuktu står för rapbiten! Om jag dog inom snar framtid.. då skulle jag kräva att Stockholm city stängde för en dag för alla utom mig och sås kulle jag shoppa loss alldeles för mig själv och ta vad jag ville ha. Om jag vann jättemycket pengar skulle jag väl ansöka om att få betala en sådan stängning. Drömyrket är något av det jag vill bli när jag blir stor (kolla frågan där uppe).  Drömlivet är ett liv fyllt av upplevelser, harmoni och kontraster. Drömkillen... någon som är sådär go och ball och mogen och helst skitbra på att gilla mig. Bästa resmålet är typ regnskogen, eller en liten by i Frankrike där jag redan varit.

  

Beskriv Blondinbella med 3 ord?
 

Lisa: Framgångsrik, intressant, rik.

Camilla: Överambitiös, överklass, överblond. Men säkert jättettrevlig!


Bästa resmål?


Lisa:
Jag skulle inte banga på England! London, men också alla gulliga små byar.

Camilla: Paris eller typ en indianby. Varför inte liksom?!


Hur gammal är du?


Lisa:
Jag är hela 17 år... gammal som gatan.

Camilla: 16 och sju månader. Tror jag..


Om ni bara fick äta en sak i resten av era liv, skulle ni då välja spenat (som är fruktansvärt nyttigt) eller choklad (som är fruktansvärt gott)?


Lisa:
Vilken rolig fråga! Och så sjukt svår. Jag är ju fruktansvärt beroende av choklad, så min första tanke var att jag helt självklart skulle välja det... Men jag tror jag skulle vinna mer i längden på att bara äta spenat för det är så nyttigt, så jag väljer spenaten!

Camilla: Jag skulle nog välja spenat för det är fett gott!


Om ni skulle beskriva er själva med tre ord, vad skulle det vara då?


Lisa:
Råcool som få!

Camilla: Riktigt jävla ball.

  

  

Vilken musik gillar ni att lyssna på och vilka är era favoritfilmer?

Lisa: Typ gubbrock. Bruce Springsteen, The Killers, Queen, the Rolling Stones, ja, det mesta! Och sedan... Forrest Gump!

Camilla: Jag lyssnar på ALLT! Kolla in frågan där uppe. Favoritfilmerna är Dirty Dancing, Lejonkungen och... Pearl Harbor?

  

Hur många besökare har ni ungefär per dag & hur många sidvisningar?


Lisa och Camilla:
Ungefär 60-200, och sisådär lite fler sidvisningar...


Vad gillar ni mest? Brun eller orange?


Lisa:
Brun! Jag gillar inte riktigt orange. Fast både färgerna är ganska 70-tal!

Camilla: På kläder brun, men på saker orange!



När började du blogga & varför?


Lisa:
Den ultimata Dubbelbloggen öppnade för allmänheten i oktober förra året. Jag tycker att blogga är det bästa sättet att sprida sina åsikter, men också - som vi försöker göra - glädje!

Camilla: För att nå ut till människor på ett roligt och bra sätt samt ha makt att sprida bra budskap. Utan att låta för patriotisk.


Kommentarer
Postat av: Nikolina

härlig blogg :)

2009-02-12 @ 22:11:22
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: ida

jo visst, stämmer de! : D

2009-02-12 @ 22:42:54
URL: http://ppopular.blogg.se/
Postat av: Jenny

Såg föresten att ni hade satt en till kommentar, hehe. Kul att det fick er på rätt feeling. =D Tack!!

Ha dä!

2009-02-13 @ 01:34:03
URL: http://dendarjenny.blogg.se/
Postat av: Jagheterintesune

Hehe, ja faktiskt. ;)



Jättefin blogg ni har, är det inte svårt att blogga 2 stycken, hur delar ni upp det liksom?

2009-02-13 @ 08:43:09
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Matilda

kul med frågestund :D

2009-02-13 @ 09:21:31
URL: http://mattiebus.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh tack så mucho mkt :D Ja som tur är rättar det till sig förr eller senare, det gäller bara att ge det lite tid.



Jättekul att se alla svaren, verkligen! Sjukt bäst ju: Råcool som få. Riktigt jävla ball :D

2009-02-13 @ 15:39:14
URL: http://liseen95.blogg.se/
Postat av: mathilda

kul med frågestund:D

min fråga kom med! yeey;)

2009-02-13 @ 16:50:15
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: NIKI

intressanta svar :) ni får ha en trevlig kväll :)

2009-02-13 @ 17:19:32
URL: http://niczue.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0