Så otroligt spännande

Lite dålig uppdatering här i Dubbelbloggen kan jag tycka. Idag fick vi i alla fall sommarlov. S.o.m.m.a.r.l.o.v. och det är minsann inte varje dag man får sommarlov! Efter en mycket kort avslutning så drog jag och C hem till C och tog glada bilder och planerade sommaren. Men spänningen stiger... : när jag skulle gå hem från min kära vän så såg jag att det stod en mystisk, sunkig bil utanför vårt hus. Tanken om inbrottstjuvar slog mig direkt, och jag blev inte lugnare när dörren var olåst. Dessutom tyckte jag mig så fort jag öppnade döreen höra någonting på övervåningen. Jag är ingen superhero som kollar med speglar runt hörn, kan karate eller dricker dry martinis (shaken, not stirred) hela dagarna, och hade inget tennisrack i närheten (som jag vet hur man ska hantera, liksom) så jag sprang ut i strumplästen och ställde mig bakom en buske. Japp. Och sen stod jag liksom där. Tills jag insåg att det är ganska dumt att stå i strumplästen bakom en buske i regnet. Så jag smög mig tillbaka in i huset, grabbade tag i mobilen och ringde mamma min. Men näe. Det var inga tjyvar hemma hos oss, bilen tillhörde nån byggfirma.

Så nu sitter jag här med iskalla fötter.

/ Lisa

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0