Lika a dream coming true

Vet ni vad jag och mina medmänniskor Camilla och Isalee talar om? Att åka till Irland! Jag kan se de gröna kullarna, de mysiga små restaurangerna, den härliga accenten och resten av det härliga landet framför mig.

Och vilken underbar film tänker ni på när man talar om gröna kullar och härlig accent då? Jo, dunderfilmen PS. I Love You, såklart. Jag tror jag grät minst en halvliter när jag såg den första gången på bio. Allvarligt! Jag satt som en säck i biostolen och la all min energi på att inte låta som ett snörvlande nervvrak. Sen när filmen var slut, lämnade jag biosalen med ögon svullna som tennisbollar och var helt slut i en vecka.

Sen kan man ju tänka typ "Irland... är det inte typ bara pensionärer som åker dit? Är man sjutton så åker man väl ändå till typ New York eller nåt?". Men nä.

Irland är så fint!


GONE, BUT NOT FORGOTTEN!. TIPPERARY, IRELAND. by EDWARD DULLARD.

A Bit of Ireland by Sandra Leidholdt.

THE OLD BOG ROAD. KILKENNY, IRELAND. by EDWARD DULLARD.

Kommentarer
Postat av: H

har du läst boken ps. i love you? Den är ännu bättre en filen!

2009-03-09 @ 20:07:31
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

Skulle inte kategorisera det som en utskällning men whatever. Har skärpt tonen lite i den lilla texten nu iallafall så kanske sen syns bättre.



Irland, dit vill jag med. Men av anledningen att jag vill titta på connemaror...!

2009-03-09 @ 21:12:39
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack <3 Han är underbar.

Jag ska till Irland i höst tror jag ! Flytta dit ett tag för att sedan bege mig till New York - vi får se vilket som är bäst ;)

Tror Irland kommer vinna - jag älskar det lugna och gammla landet.



Love, M <3

2009-03-09 @ 21:51:18
URL: http://mist.blogg.se/
Postat av: D i a n a - En fotoblogg

jaaa, absolut ska jag kika in här! :D mysig bloggen är, gillar bilderna i det här inlägget :D

dtaackk så jättemyckeeeettt snyggisar!! :D va kul!

Du/ni får suuupergärna lägga till mej på blgolovin om ni vill!! XD

PUSSHEEY!

2009-03-09 @ 22:11:25
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
Postat av: Isalee

såklart man åker till irland!!!!!

2009-03-11 @ 21:59:14

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0