Fucking derivata



Idag råkade jag ut för en lite lätt jobbig situation på mattelektionen. Vi håller nämligen på med derivata och har gjort det de senaste veckorna, vilket innebär att man bör veta vad derivata är. Men - jag har fortfarande ingen aning. Så när matteläraren snackade om talet e och om förändringswhatever så kunde jag inte låta bli att sådär perfekt halvhögt säga "men vad är fucking derivata?!?"". Min mattelärare hörde självklart detta och frågade med en gång "vad sa du Lisa? Vad är fucking vadå...?". Och DÄR, kom den jobbiga situationen.

Jobbiga grejer:
1. Jag sa ordet fucking, inte riktigt helt okej.
2. Jag borde verkligen veta vad derivata är.
3. Jag vet inte vad derivata är.
4. Jag var genast tvungen att komma på någonting som skulle komma efter "fucking" utan att avslöja att jag inte vet vad derivata är.

Efter lite mumlande och hummande klämde jag fram ungefär "vad är... ln?", vilket innebar att min mattelärare gick igenom allting från ungefär årskurs sexårs-nivå. Så förlåt klassen, jag är inte helt dum, jag tror att jag säger fucking lite för högt bara.

Pusshej. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Haha!

2009-11-05 @ 22:12:48
Postat av: Vw

Vad får man om man tar derivatan av en Samelev?



Det går inte, för de har ingen funktion!

ojojoj, vad rolig jag kan vara .p

2009-11-06 @ 20:07:07

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0