I'm tierd of waiting for you

Jag har börjat samla på en ny sak! Tid! För tid är trots allt det man behöver mest här i världen. Det kräver inte mycket alls egentligen för att skrapa ihop lite tid. Bara lite pli på sig själv. Och ett axplock av alla fördelar med att ha lite tid över är att man blir mindre stressad, får tid över till sånt man egentligen vill och mycket mer kontroll över tillvaron. Testa själva, vet jag! Här är lite tips jag själv försöker använda mig av:


Lägg fram allt man ska ta med sig nästa dag kvällen innan.
Lämna inte massa saker på golvet, själv irriterar jag mig bara på det sen när jag kommer in i rummet.
Lägg alltid nycklar, mobil och busskort på samma ställe, så slipper ni paniken när man upptäcker att nåt sånt saknas.
Lägg er tidigt på kvällarna! Aow, gammeltanten talks, tänker ni nu. Men när man får sova de där ljuva - tidiga - timmarna så är det så mycket lättare att välkomna den nya dagen med ett leende på läpparna. Med andra ord snoozar man inte och blir inte stressad över att man är försenad.
Skriv en lista på alla småsaker i era liv som gör allt lite jobbigare och bara gör dem. Sy kappknappen, gör franskan, ladda ipoden, plantera om kaktusen eller vad tusan det nu kan vara.
Håll inte inne på saker ni tycker och tänker och känner. Skriv det i pannan om det känns som om ingen lyssnar!

Så, det var allt jag kom på nu. Lycka till!

Och så en nostalgikick bara för att det är tisdagen den 3e november:



Camilla

Kommentarer
Postat av: Moa

Min mormor samlar också på tid... Hon har massa burkar hemma med olika tider som hon plockar fram om hon vill ha lite extra... Min mormor är lite konstig!

Puss

2009-11-04 @ 08:20:14
URL: http://alfapet.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0