Ur "duktighetsfällan"

Till er därute med Relationsbaserad självkänsla, tio budord att behaga:

1. Jag vet att jag inte alltid behöver göra det som andra önskar, förväntar sig eller behöver.
2. Jag vet att jag inte alltid behöver ta hand om alla i min närhet, vare sig de ber om det eller inte.
3. Jag vet att jag inte alltid behöver lyssna till allas bekymmer och göra mitt bästa för att lösa dem.
4. Jag vet att jag inte alltid behöver vara trevlig och inte såra någons känslor.
5. Jag vet att jag inte alltid behöver sätta andra människor i främsta rummet, före mig själv.
6. Jag vet att jag inte alltid behöver känna att jag aldrig får säga nej till någon som behöver något eller begär något av mig.
7. Jag vet att jag inte alltid behöver känna att jag aldrig får göra någon besviken eller svika någon på något sätt.
8. Jag vet att jag inte alltid behöver vara glad och optimistisk och aldrig visa några negativa känslor inför andra.
9. Jag vet att jag inte alltid behöver försöka behaga andra människor och göra dem glada.
10. Jag vet att jag inte alltid behöver känna att jag aldrig ska tynga andra med mina behov eller mina problem.

Byt ut ordet andra, någon, alla osv till någon speciell person eller grupp så kanske det passar dig bättre.



Camilla

Kommentarer
Postat av: Lisa

Word, asså.

2009-11-13 @ 20:01:10
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Bra!

2009-11-14 @ 20:49:14

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0