Behov vs. Vilja

Jag håller med Camilla om att det lite allmän depp över den här dagen på någon vänster. Vädret är tugnt, det är mitt i fucking oktober och åtminstone jag behöver ta i tu med en massa saker. Jag står i köket och diskar, eftersom vår diskmaskin har gått sönder. Bara en sån sak liksom, underbart. Jag tror däremot inte att jag är ensam om att ha den här känslan av att ha noll kontroll på mitt liv. Det verkar vara fler än jag som inte hittar skolpeppen, motivationen eller lusten. What to do, what to do?

Well. I donno. Jag måste diska. Men jag tror att man får ta sig i kragen och göra de där sakerna som man mår bäst av, trots att man kanske vill göra tvärtemot eftersom det är lättast så. Och jag ska bota den här kärlekslösa dagen med te (nähä?), en lång löprunda avslutat med lite fys, härliga matte c, Farenheit 451, baben Camilla och så ska jag sova tidigt. Det tror jag att jag mår bra av.



 

   
Lisa

Kommentarer
Postat av: emzak

Eran blogg äger!!! eHM.

2009-10-11 @ 20:16:48
Postat av: Isalee

isalee kommenterar, isalee kommenterar!

2009-10-11 @ 21:35:23

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0