Se och Lär

Sååå, ni vill alltså ha lite mer utav nymero 1, 2, 3, 4, 5 och ännu lite mer av Lisas dialoger med Alfred. Det känns bra! Då har vi nåt att gå på!

Sen så vill jag säga att ordet vacker kan tolkas på så många olika sätt. Det betyder så mycket, men ändå så lite (nobelpris i logik pour moi). Det är vackert med vårens första tussilagosar. Lika vackert är den första snön som ligger kvar på marken, bländande nästan, och som knastrar sådär isigt när man går. Den där underbara doften av kaprifol en sommarkväll är också vacker. Ni hajar grejen va. Ja, sen så är det vackert med ett gammalt par som håller handen, skämtar och går med varandra längs ett promenadstråk. Två nykära som bara inte kan slita blickarna ifrån varandra är också väldigt vackert. Och så finns det såklart vackra bilder, målningar, vacker musik och vackra ordspråk. En människa kan ha vackra drag eller en vacker personlighet. Att bry sig om andra, till exempel, det tycker jag är vackert. Något riktigt fult kan också vara vackert, det måste ni hålla med om! En hemsk film kan vara vacker om den griper tag i ens hjärta sådär kraftfullt ni vet? Jag tycker även att det är vackert att lita på någon. Människor som skrattar och är glada är vackra. Börjar det bli tjatigt? Det jag tänkte komma till är i alla fall att en vänskap, där den ena förknippar den andra med ordet vacker, tycker jag är det vackraste som finns i hela världen!

Så, har jag glömt att fetstila något "vackert"? Nej, men det jag vill ha sagt är att jag har en reko tjej till vän. Och nu ska jag snart hem till min andra vän Isalee för sleepover. Även om de flesta av er inte ville veta vad vi gjorde om dagarna så vet ni det nu vare sig ni ville eller inte. Nu sa det här inlägget er ingenting, men tänk på ordet vacker. På hur mycket det finns som är vackert. På hur vacker världen måste vara, om man bara tar sig tiden att SE det.

Young Girls on The River Bank Giclee Print


En del idioter missbrukar sin makt att göra världen lite vackrare, tyvärr. Bli inte sån. Om just du råkar vara så - stay away från Lisa, please!

Puss! /Camilla

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0