I'm much too proud.





Ni ville ha tips på vad man skulle göra för att överleva sex månader i kompakt mörker. Inga problem. Knarka. Nej, vad säger jag? Jag sa inte det där. Knarka ska man inte göra, där går det verkligen någon sorts gräns. Men jag har lyckats plocka på mig några idéer i alla fall!

Katjing: Planera ditt liv. Det kan vara asläskigt, men när det är mörkare än mörkt så finns det en tendens för människan att ställa in sig på att det ska vara såhär mörkt för alltid - ni vet ju hur chockad man blir varje år när livet plötsligt återvänder? Det är under den här årstiden som jag föreställer mig hur jag ska tågluffa nästa sommar, hur jag ska skriva en bok innan jag fyllt 20, hur jag ska få nobelpris och vara med i TV-shower, hur jag ska vinna Idol och hur jag ska träffa den snyggaste mannen ever. Och det är nu jag börjar planera och förbereda mig på att ta över världen...

Katjing: Flirta. Flirta är helt oskyldigt. Men, det kan också vara superduperläskigt. Personligen är jag inne i nån sjuk period där jag utan att blinka skulle kunna ragga upp vem som helst (som hämnd kanske, hrm hrm). Det är ingen som tar illa upp om man stoppar någon på stan och säger "förlåt, jag var bara tvungen att säga att du var typ det snyggaste jag sett. Helt allvarligt, hoppas du inte tycker jag är jättekonstig om jag ber om ditt nummer?". Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Eller en örfil. Eller en polisanmälan.

Katjing: Säg ifrån! Själv sa jag ifrån häromdan. Det var typ den största kicken jag fått, bättre än alla kafferus/kärleksögonblick/MVG:n som finns. Jag sprang på tå till bussen, log mig genom hela dagen och fick en såndär härlig jag-är-fan-grym-känsla i magen. Stå på dig! Annars gör någon annan det.


/ Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0