Livsvillkor




När min bror för en stund sedan värmde en pizza till sen lunch/middag/mellanmål/vadvetjag så blev jag med ens väldigt sugen på pizza. Min bror brukar däremot inte gilla när jag snor hans mat så jag tänkte att jag inte skulle vara alltför jobbig och stjäla mat av honom, utan gick upp och lade min dyrbara tid här framför datan istället. Precis när jag tänkte gå ner och fråga om det kanske rentav fanns någon pizza kvar till mig så kom min bror upp för trappan med sin tallrik och frågade om jag inte kunde ta en slice utav hans pizza eftersom han inte orkade mer. "Jaa, kaaan jag väääl" svarade jag och tog en i samma sekund som jag insåg, innan jag ens smakat på den första slicen, att jag skulle komma att vilja ha en till. Och precis när jag tänkte fråga om jag inte kunde få ta en slice till så frågade min bror "kan du inte ta en till?". Liksom. Herregud. Det måste vara nånting magiskt över denna dag. En annan sak också. Jag skulle vara barnvakt till min lillebror denna eftermiddag, men han somnade. Och det är inte så att jag inte gillar att vara med min lillebror eller så, men jag ska inte förneka att det är skönt med ett tyst hus, fritid och bebissnark! Magiskt.

I alla fall. En till sak. Har ni tänkt på en lite läskig grej? Nämligen på hur olika människor tänker och ser på saker och ting? Man skulle ju kunna tänka sig att jag och min vapendragare Camilla ser väldigt lika på saker här i livet eftersom vi umgås mycket och ofta har delade åsikter. MEN. Ibland kan till och med Camilla säga saker, eller snarare påstå saker där jag blir "vah?! Är det så?! NÄHÄ". Och det är ju inte så att Camilla har fel och jag har rätt, det är bara att vi ser på saker i livet på olika sätt. Det är nästan lite läskigt, att saker som är så självklara för någon kan se helt annorlunda ut för någon annan. Det kanske man bör tänka lite mer på. Innan man drar förhastade slutsatser liksom. Ni fattar? Ni fattar. Jag tror att ni fattar.

Lisa

Kommentarer
Postat av: Q

åh, regina spektor <3

2010-01-28 @ 17:08:08
Postat av: Isalee

det är regna spektor - on the radio låten du har som bild!

2010-01-28 @ 18:02:37
Postat av: Isalee

och jag såg precis att en redan hade kommenterat det, hehe! men då får nu ju lite mer aktivitet på er blogg är inte de nice?

2010-01-28 @ 18:03:16

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0