Fame

Spänning och väntan, näst intill som dagen innan julafton. Det är däremot relativt svårt att få någon bra känsla genom att dra paralleller till vinterdagar i detta skolsken. Spänning, spänning, väntan, väntan, och nya utmaningar varje dag för oss alla som får att växa likt brudslöjan ute på min balkong.

Hörrni. Jag har läst ut Törnfåglarna. Att läsa ut en bra bok sägs ju ska kännas som att förlora en god vän. Ja, det känns lite så faktiskt. Nu behöver jag en ny vän. Är det någon av er som kan säga mig vilken vän som lämnat intryck på er? Med andra ord - JAG BEHÖVER EN NY BOK. Tips på det, någon?




Lisa


Kommentarer
Postat av: Moa

Mästaren och Margarita är en himla bra bok!

2010-05-20 @ 18:31:05
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: frida (:

tuesdays with morrie - mitch albourn

vince och joy- lisa jewell

sushi för nybörjare- marian keyes

alla andra böcker av marian keyes

twilightserien

flickan från ovan- alice sebold

röda vita rosen - mariette glodeck (GRYMT BRA!!)

i skuggan av värmen och bortom ljus och mörker av Lotta Thell



hm.. du bör klara dig på dem ett par dagar ;)

2010-05-20 @ 19:58:17
Postat av: Anonym

du som kan lite franska kan ju läsa Les Fleurs du Mal av Baudelaire

2010-05-20 @ 20:22:23
Postat av: E

Damn, ser att Moa redan tipsat om Mästaren och Margarita. Bra bok det där.



En annan speciell klassiker som ligger mig varmt om hjärtat: Doktor Glas. Allt med Haruki Murakami är bra. John Ajvides nya "Lilla Stjärna" sägs vara bra. Extremt högt och otroligt nära kan vara en av de mest inspirerande böcker jag någonsin läst. Så. Bara välja och vraka alltså!



sv: Aldrig hört om det märket förut! Vilken modell är det?

2010-05-20 @ 21:35:19
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0