My plan to survive

           Hejsan alla människor! Nu är det höst. Jag gillar hösten! Den har fina färger, och man får ha mys-mysiga kläder på sig. Men grejen med alla de här vackra bladen är ju att inom ett par veckor ligger alla bruna och slemmiga på marken. Då är det inte riktigt lika kul längre. Då är det fan inte alls kul liksom. Då är det nästan så att man vill gå och hänga sig (nejdå, så farligt blir det aldrig). Nu blir det knappast någon snö längre på vintrarna. Om det beror på hela växthuseffekt-grejen eller om Gud bara har tröttnat på det där vita pulvret som staten måste lägga massa pengar på att ploga bort vet jag inte riktigt.

Men nu ska jag ge tips på vad jag ska göra, och vad jag tycker att ni ska göra, för att överleva tråkhösten/vintern.

1. Ät choklad. Ger dig endorfiner. Och även om det inte skulle ha gett dig endorfiner så är choklad bland det bästa som finns. Alltid. Oavsett årstid. Oavsett endorfiner. 

2. Umgås med dina vänner. Det finns mycket som kan göra en på gott humör här i livet, men inget är ett sånt säkert kort som att spendera lite roliga timmar med sina närmsta polare.

3. Gör sånt du tycker är roligt. När hösten knackar på dörren vet vi att det är dags att unna oss. Vill du gå på bio såhär i höstmörkret? Gå på bio. Jag skulle inte spara på slantarna såhär års. Sen måste man ju inte bara gör sånt som kostar pengar. Men vardagslyxa! Baka kakor! Ta foton! Titta på film! Ät popcorn!

4. Tänd ljus. Lampor, stearinljus, brasor - everything. På med allt. Tänk inte på att det är mörkt. Mökret ger oss trötthetshormoner, och det är inte konstigt att vi blir deppiga på hösten. Människan vill inte leva i mörker. Duscha är också väldigt bra. Varmt och ljust och skönt.

5. Idrotta! Passa på att röra på dig! Vet du hur förbannat kul rugby är? Dra ihop ett gäng och kötta ner varandra på rugby-planen! Ut och spring, ta en tennismatch med nån förälder, börja på yoga eller pallra dig ner i källaren och kör ett styrkepass. Jag säger bara - endorfiner.


/ Lisa

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0