Ni tror att ni har vunnit?

SL försöker dribbla bort mig med en massa jobbiga termer och ord. Såhär skrev jag till dem med anledning av den olidliga smärta som deras busshållsplats orsakade mig.

 Hållplatsen Älvsjömotet innan Älsvjö station består av endast en stople. Från denna hållplats går 3 bussar, linje 163, 161 samt en nattbuss. Alltså finns tre tabeller utplacerade i en trekant runt denna stolpe vilket medför att man måste gå runt den ifall man vill se när bussarna går. Intill denna stople finns en liten järnstople, ungefär 30 cm hög som inte är alls synlig eller märkt på något sätt. I söndags, den 18/1 föll jag på denna mindre stolpe och slog mig illa på smalbenet (ett större blåmärke, bula samt ett skrapsår) samt på knät (blåmärke och skrapsår) vilket gör att jag får ont av att gå i trappor och liknande.  


Jag vill att ni märker ut denna stolpe alternativt tar bort den. Ett gottgörande för mina skador orsakade av er hållplats skulle vara på sin plats. Att låta mig gratis uppgradera mitt terminskort till terminskort plus skulle kunna vara ett sätt.


Tack på förhand.


Okej, jag vet att jag låter som en surkärring. Detta svar fick jag idag från någon Jörgen...

Hej!


Tack för ditt e-brev.


Skador som uppstår i SL-trafiken behandlas direkt av den entreprenör som utför trafikuppdraget åt SL.


SL Kundtjänst har registrerat trafikhändelsen den 2009-01-20. För vidare handläggning vänligen kontakta skadehandläggare enligt följande:


Skadehandläggare, Busslink


post:

Busslink i Sverige AB

Fordon och personskador

Box 47298

100 74 Stockholm


tel:

08-5190 2010

fax:

08-5190 2009


e-post:

[email protected]



Vänliga hälsningar


Jörgen Lindström

SL Kundtjänst AB


Okej. Nu säger vi såhär:

1. Vem fan är Jörgen?
2. Vad i hela friden betyder "den entreprenör som utför trafikuppdraget för SL"?
3. Vilken stenåldersmänniska säger e-brev?
4. Var är mitt terminskort plus?


/ Surkärringen Lisa


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA

2009-01-22 @ 20:10:02
Postat av: marie

hahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahaa. okej du anar inte hur mkt jag sitter och skrattar nu

2009-01-22 @ 21:03:35
Postat av: Malin

jag håller med!! Snacka stenåldersmänniska:P

Du får väl höra av dig till den där skador@... och kräva ett terminskort plus!! :)

2009-01-22 @ 21:19:04
URL: http://osociiial.blogg.se/
Postat av: mathilda

hahaha shit vad kul!xD

2009-01-22 @ 21:50:19
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: totten

hahahahhhh ja håller med. gud vilken tjurgubbe. vem heter liksom görgen ens?

hahahahahahaha

2009-01-22 @ 22:00:37
Postat av: Marielle

Nu finns svaret på min bildtävling på bloggen :-)

2009-01-22 @ 22:25:34
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0