Konversationer vid middagsbordet

Min bror som går läkarlinjen kommer med
denna glada information till mig som har haft magkatarr:

Viktor: Hörrö Lisa! Jag tror jag vet vad du har, det kallas dyspepsi.
Man får tidiga mättnadskänslor, illamående, hungerkänsla i maggropen
och kan få magkatarr!
Lisa: Jaha, men va bra! Så vad ska man göra åt det då?
Viktor: Eeeh.... näe, det är obotligt...


Mamma om utvecklingsamtalet för min lillebror Alfred:

Mamma: Dagisfröken sa att bråken med Wille var
övning på konflikthantering och att det inte var någon fara...
Pappa: Jaså. Så det var inte övning på raka högrar?
Viktor: Inte övning på att fälla bytesdjur?
Mamma: Men nej.


Åter igen försöker min genibror förklara saker för min
treåriga lillebror (som för övrigt har kommit i varför-åldern):

Viktor: Du fick den där av Wilma när du fyllde tre.
Alfred: Varföööör?
Viktor: För att du fyllde år.
Alfred: Varföööör?
Viktor: För att du hade levt i tre år.
Alfred: Varfööör?
Viktor: Men. Eftersom solen som vi kretsar kring i vårt solsystem
hade cirkulerat tre varv runt solsystemets mittpunkt, alltså solen.
Alfred: ....
Viktor: ...
Alfred: Dumma dig.




Lisa

Kommentarer
Postat av: Lisas stalker

Haha! jag gillar konversationerna med Alfred!

2009-11-11 @ 20:52:06
Postat av: friiiidiz

ahahahahhh ja äälskar era konversationer alltså

2009-11-12 @ 20:12:02
Postat av: mathilda

haha, den sista där fick mig att skratta högt!

2009-11-13 @ 17:24:39
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hahahaaaa

2009-11-14 @ 20:55:37

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0