Only one thing makes me forget

         Hejsan alla gulliga människor! Idag är det lördag. Jag hoppas att ni redan visste det, annars bör ni nog uppsöka läkare eller köpa en almanacka. Vet ni vad jag har ägnat min lördag åt? Jo, jag har suttit i en tennishall i ungefär åtta timmar. Men så är det när man är ute på touren. Jag har faktiskt spelat match idag.

          Vet ni vad jag kommit på? Jag har kommit på det att tennis är ganska likt livet om man ser det på ett sätt. Det gäller kanske de flesta sporter. Kolla. Eller läs. Eller båda. Livet innehåller tyvärr ganska mycket problem. Det är olycklig kärlek, stress över läxor, Ipods som inte funkar (helvette) och hela skiten.

          I tennis måste man kämpa, annars åker man ut med tårna först. Eller näsan först. Nån del först i alla fall, vilket är ganska logiskt. Ens motståndare vill ju minst lika gärna vinna. Men kan likna ens motståndare vid ett problem (för när man står där på plan och pumpar forehands och backhands - då är verkligen motståndaren ett litet problem...).

        För att vinna över min motståndare måste jag hitta vägar att göra det. Kanske tröttar jag ut henne genom att få henne att springa. Kanske slår jag allt på hennes backhand, eftersom jag vet att hennes backhand är dålig. Kanske pangar jag på allt jag kan för att hon inte ska hinna med i spelet.

         Likadant måste man göra med ett problem. Man måste hitta vägar att gå runt det! Det går alltid, bara man hittar rätt metod. Rätt sätt att knäcka just det problemet, just den motståndaren.

        Men man förlorar ibland i tennis (som jag gjorde i dag, thankyouverymuch). Man övervinner inte heller sina problem hela tiden.

        Det är då man bryter ihop och kommer igen.  Ännu starkare.


/ The one who knows it all - Lisa

Kommentarer
Postat av: anna

ja bara man inte unnar sig hela tiden hehe vilekt jag är bra på :)

2008-11-29 @ 20:30:07
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Anna

Det stämmer nog! En bra liknelse ;p

2008-11-29 @ 21:12:32
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Trevlig blogg! Läser ni min ofta? :)

2008-11-29 @ 22:52:38
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0