Loneliness, such a waste of time

              Imorgon är det måndag, och den härliga dagen då jag ska ta tag i mitt liv! Jag har knepat ihop en lista om vad jag ska klara av och ändra på för att göra mitt liv bättre och hälsosammare.

1. Först och främst ska jag äta bättre! Bättre och mer regelbundet. Äta frukt istället för godis, och skippa flytande socker (uttalas [lä:sk]). OK, alla vet att ingen människa överlever utan choklad, men jag kan gladerligen erkänna att min aptit för mörk, nyttig choklad med massor av kakao har ökat radikalt. Så hälsochoklad blir det säkerligen om helgerna ändå!

2. Jag ska se till att få ordentligt med sömn. Sömn är inte bara bra för kropp och själ, och ger snyggare hy, hår och blablabla, utan det gör även att man presterar så många gånger bättre. Sömn åt folket! Go to sleep, people!

3. Jag ska börja gå upp när väckarklockan ringer. Jag ska alltså inte klicka på "sleep" fyrtiofyra gånger och sedan ha 10 minuter på mig att fixa i ordning mig, äta frukost och ta mig till bussen.

4. Jag ska börja ta tag i saker när de kommer till mig. Med andra ord så ska jag ta tag i läxorna när jag får dem, och inte vänta till klockan 21.00 dagen innan. Det är bara stressigt och tar på min sömntid!

5. Jag ska börja kräva mer massage av min bror, och tigga till mig en Yoga-DVD av mina kära föräldrar.

6. Jag ska ha kul med mina polare och träna tennis som fan, och bli en jävligt hälsosam och rolig människa som lever längst av alla! En som inte pajjar min lever med sprit och som inte tjärar ner mina lungor med ciggaretter! Jag ska skratta åt allt som är roligt, jag ska skratta åt allt som inte är lika roligt, och jag ska lära mig att bli arg. Jag ska träna på Camilla, den jävlen. CAMILLA, HÖR DU DET?!?!?!


(Jag älskar dig)

(Dessutom ska jag ringa till banken den här veckan, jag ska beställa tid för handledarkurs och få det att funka med mina förälrars schema, jag ska ta syntest och jag ska hämta min skinnjacka hos kemtvätten. Pjuh.)

Yoga Sunset with filter by Fiona Ayerst.

/ Lisa

Kommentarer
Postat av: anna

Det låter bra! Hoppas att du håller det :)

2008-10-21 @ 20:49:53
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0