Nu ska ni få höra

Eller läsa kanske. Läsa om 10 saker som gör att det hoppar till lite i min mage. Tio saker som får min mun att kläcka fram omedvetna leenden.

En bra låt - Ny som gammal. En glad låt som får en på bättre tankar. En ledsen låt som hjälper en att definera känslorna. En låt man kan dansa till. Music is for Mankind.
Träning - Ja gud, hur torr får man vara? Men jo, när andhämtningen blir riktigt ansträngd, svetten rinner och det känns som att livet aldrig kommer återvända. När regnet piskar eller solen steker och inget kan hindra dig från att springa fetaste långsträckan eller jobba ännu mer för laget eller whatever - då kan jag inte låta bli att le.
Ett gott skratt - När magmusklerna jobbar så hårt att man måste lägga sig på golvet. I gemenskap och tillit och med skönaste humorn. Då har man hamnat i rätt sällskap och endorfinerna rusar runt och gör hela dagen bättre.
Ett gott te - Fruktiga, kryddiga eller mustiga smaker kan kännas gott i munnen. Men bara känslan av att de finns där i teburkarna i skafferiet gör sitt.
Shopping - Jag vet inte varför, jag är väl paranoid, men om jag är nära botten någon gång och ni vill rädda mig -sätt mig mitt i ett köpcentrum. Ångesten rinner av mig och jag inte den blekaste aning om varför.
Ett sms - Vem kan det vara som vill mig något? Vill någon träffa mig? Vill någon be mig om en tjänst? Vill någon bara söka kontakt? Jag gissar alltid vad det ska stå innan jag läser.
Blommor - Jag vet, sjukt originellt va? Nej men serri. Vem blir inte lite lite lyckligare av att känna doften av en blombukett eller se dem växa vilt på marken?
Presenter - Hoho, behöver jag säga något mer? Överraskningar, små som stora, alltid välkommet hos Camilla.
En inställd lektion - På fredagseftermiddagen, sista timmen. ÅÅÅH!
Att se fram emot något - Få planera, bestämma och fixa. Förbereda sig och bara få längta. Mums filibabba.

  
 
  Random Camilla där nere till höger. Jaja, för att ni inte ska tro att jag är kräsen så gillar jag även att bada och baka, och så solen såklart och att spela gitarr ibland och att samla på älgar och att retas med barn och att läsa och plocka snäckor och titta på havet och lyssna på tystnader och en massa massa mer. Och jag söker brevizar i åldern.. Nej nu gör sig min sömnbrist påmind allt.

  Okej, nu märker jag att kvaliteten sjönk i takt med listan också, till råga på allt. Men whatever. Nu vet ni hur ni kan göra mig glad! Ställ in alla Samhällslektioner och jag skall aldrig synda mer.

/Camilla

Kommentarer
Postat av: donna

awee, tack tack !din va fin med=)

2009-04-10 @ 23:58:17
URL: http://beeauty.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon.Min fredag var en mysig dag.HA en skön lördag...

2009-04-11 @ 08:47:52
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: agnes&josse

tack för frågan. Svaren kommer nog efter helgen nån gång :D kram

2009-04-11 @ 11:45:32
URL: http://bakglada.blogg.se/
Postat av: ronja

sV: haha jo man får vänja sig ;)

2009-04-11 @ 12:49:17
URL: http://septembre.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0