Damn my wild heart

Egentligen tror jag att man underskattar listor. Jag kanske är släkt med listmakerskan nummer ett (Blondinbella) ändå, för jag tror att listor kan vara mycket bra att ha. Speciellt när man ska få koll på saker! Logiken flödar. Jag tror att listor är ett grymt sätt att till exempel få koll på vad man mår bra av! Det är väl ingen överrskning att man inte alltid vet det liksom.

Här är vad som får min ångest att lätta när regnet öser ner:

 Te. Det är sjukt, men så fort man stoppar ner näsan i muggen (låter ju fel i och för sig...) och känner dofterna reta sinnena så bara släpper det. Måste vara någon sorts magisk, lugnande dryck. Hjälper liksom alltid!

 Bruce Springsteen. Hans röst, hans riv, hans känsla. Så länge gitarren spelar och saxofonen ljuder så är det chill här på jorden. Det finns väl toner som får er att sänka garden lite också?

 Att skriva. Inte så konstigt egentligen - man får liksom en paus från sitt eget liv och en chans koncentrera sig på att skapa något eget och underbart spännande istället. I fantasin finns inga borden och måsten och påträngande regler eller begränsningar.

 Tennis. Att stå på banan och känna svetten som rinner ned längs ryggen medan man satsar helhjärtat på korta crossen är underbart jobbigt. Att bara pressa sig själv fysiskt är en liten endorfinhöjare ju.


Sååå, kära vänner. Vad får er att chilla?

/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, Bruce Springsteen är fantastisk! Jag håller med om alla punkterna, förutom tennisen. Jag går hellre ut på en härlig promenad. :)

2009-08-18 @ 18:58:25
URL: http://countdoown.blogg.se/
Postat av: Ida

Tyvärr inte, men det hade varit en otrolig upplevelse!

Var du ? :)



2009-08-18 @ 20:18:14
URL: http://countdoown.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0