That son of a bitch is brave

Camilla och jag gjort det till en rutin att gå en lång promenad runt niotiden varje kväll. Ta vara på de sista plusgraderna, få den där läckra kvalitétstiden och sedan få krypa ned lite småfrusen under täcket och sova sådär gott som man bara gör efter en syrepåfyllande promenad. Och om jag ska ge er något må-bra-tips nu när hösten står och knackar på dörren som aldrig förr och alla runt om en bara snackar om att "nu blir det bara mörkare och mörkare" och "jag måste köpa massor utav höstkläder" så skulle det vara att just ta promenader. Kvällspromenader kan vara ett alternativ, men ni vet väl alla hur underbart äckligt skönt det är att gå en sväng på morgonen? Här om dagen hade jag och Camilla sovmorgon varpå vi bestämde oss för att walka lite; solen sken, himlen var oändligt blå, morgondaggen låg frisk i luften och så fort jag kom utanför dörren kände jag hur lungorna städades och att det skulle bli en riktigt bra dag. Sen har man ju inte alltid tid med sådan lyx. Men lunchraster, håltimmar och "missa" bussen hem från skolan kan ju vara ett sätt. Dessutom är promenader det bästa sättet att bränna fett, det om någonting kan väl motivera den här galna generationen...

Förresten så lyssnar jag som en galning på Bob Dylans Hurricane och även på de bästa låtarna utav Elvis Presley just nu. Det tycker jag att ni också ska göra, sweet folks! Nu blir det ut i augustikvällen om en halvtimme.




/ Lisa

Kommentarer
Postat av: emzak

"det om någonting kan väl motivera den här galna generationen"

Haha!



Jag har hittat en Camilla-lookalike! http://emiliez.blogg.se/2009/august/lookalikes.html

2009-08-26 @ 21:42:34
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0