I Can Do That

Vad jag vill bli? Hmm, jag har en alternativ framtid, som jag skrev om en gång i bloggen, men det kan ju vara lite svårt att hinna med allt. Så jag tänkte bli dubbelt så gammalt så att jag hinner bli allt.

Bortsett från det så vill jag hinna med att bli psykolog, jurist, läkare, forskare och sånt där viktigt också. Och så polis, spion eller hemlig agent bara för att öka spänningen i vardagen. Sen så vill man ju beaka sina kreativa sidor också, och bli konstnär, poet, författare, skådespelare, fotograf och sånt där. När jag har tröttnat på det tänkte jag som en avrundning på livet öppna ett barnhem, en tebutik, och eventuellt en skola, läkarmottagning och hälsocenter. Och så fredskämpe och uppfinnare som pricken över i:et.

Under livet, när jag blir allt det här, ska jag även lära mig franska, baka mängder med bröd, kakor och bullar, skaffa man och barn och hus, träffa människor ifrån jordens alla hörn, resa till alla berömda ställen och upptäcka jordens alla olika kulturer. 

Till sist, när döden står bakom dörrposten och flåsar, då vill jag gärna bli tilldelad lite nobelpriser och det skulle inte vara mig emot om det restes en staty nånstans som tack för mina fredliga insatser.

Sounds good to me!


/Camilla

Kommentarer
Postat av: Lisa

Holy shit! Men det kan du klara!

2009-08-12 @ 15:49:55
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0