So close but yet so far away




Har ni tänkt på vilken ganska sjuk värld vi lever i egentligen? Genom en massa apparater och mackanicker, tekniska prylar och koder som går hit och dit och upp och ner, så kan vi ha kontakt med typ vem som helst i hela världen. Jag kan snacka med någon om hur vädret där borta i Kalifornien egentligen är, eller så kan jag bestämma med grannen vem som ska kratta löven på gatan. Jag kan snacka med ett pervo i tron att jag fått en ny kompis från Tyskland, eller så kan jag ta reda på allt om vem-jag-vill genom några enkla tryck hit och några enkla tryck dit. Google and Facebook is the goddamn bible, kommer de i bokform?

Och som Melissa Horn nog skulle sagt det - det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är.
Det är så sant, så sant, så sant. Det skrämmer mig att du är så nära, för du är ju samtidigt så långt bort.


Lisa

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0