Chill, dudes!

      Jag måste bara klargöra en sak. Jag tycker inte att det är okej att döda djur bara för att göra päls av dem. Jag tycker inte att det är okej med älgjakt heller, döda djur bara för skojs skull liksom. Man ska självklart inte döda djur bara för att det är på modet, det finns ingen normal människa som tycker det, tror jag. Men vad jag menar är att det är naturligt att äta kött! Idag är det inte så naturligt att klä sig i päls, så därför tycker jag inte att man ska göra det - men folk får fatta sina egna damn beslut.

Kött däremot - vi har inte växtätartänder. Vi är allätare. Annars skulle ju inte stenåldersmänniskorna klubba sabeltandade tigrar så mycket att de inte orkade klubba mer. 

Men skaffa er egen åsikt, for crying out loud.

/ Lisa 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tja. Tack för kommentaren. =D



Och till din debatt - tycker det är bra att du har din åsikt och vågar stå för den. tummen upp

Klickade mig in på några Ytube klipp härom dagen om just päls och kött-industrin.. Huff, blev nästan vegetarian när jag såg detta.



Ska inte bege mig in på detta ytterligare, men tycker att fler människor borde kolla dessa insiders innan de köper någon päls eller kanske ens äter kött.



Jag är iof starkt beroende av kött, och som det ser ut nu så skulle jag inte klara av att bara sluta med kött sådär men jag har iaf uppdaterat med om hur det kan se ut.

2009-02-11 @ 21:27:32
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0