Om Lisa får ha sina brownies

 Får väl jag ha mina cookies som specialité!?

 Efter flera timmars hårt arbete är jag nu klar med min cookie-bakning. Här hemma finns nu en årsförbrukning av både Cookies och disk. Dessvärre kommer jag inte att få behålla kakorna för mig själv länge till. På lördag ska släkten käka upp det mesta. Resten ska jag ta med till Lisa ikväll. Hon och Isalee, två lyckligt lottade människor, ska få den stora äran att smaka på mina cookies. Egentligen borde de nöja sig med att bara få lukta på dem. Så goda är de. Fast idag glömde jag salt!



Här ska ni få receptet. Och bläddra för guds skull inte bara förbi nu! Läs, minns, baka och du ska aldrig vara ledsen mer!

Camillas Jättegoda Cookies

150 g blockchoklad (ljus elr mörk - doesn't matta!)
1 dl hasselnötter och/elr mandlar
175g smör
2½ dl brun farin
1 ägg
3 dl havregryn
1½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt.

      bilden är ett montage

   Värm ugnen till 175 grader celsius. Grovhacka choklad och nötter och mandlar. Rör ihop smöret med sockret och tillsätt ägget. Blanda de torra ingredienserna. Rör ihop alltsammans!
Klicka ut smeten till ca 25 kakor på en bakpapperklädd plåt. Grädda mitt i ugnen 12-14 minutras!

Och minns även: Jag uppfann ordet bakpapperklädd. :)

Puss på er gullegrisar!               /Camilla

Kommentarer
Postat av: Anna S

Nä de vet jag faktiskt inte om de är..möjligt!



Härligt med bakning. =)

2009-02-10 @ 18:37:01
URL: http://annasdagbok.blogg.se/
Postat av: Thowelina

åh, vad gott.

2009-02-10 @ 18:50:33
URL: http://thowelina.blogg.se/
Postat av: marie

meen åååh gottt! ni sucktar mig, nåndag måste jag göra lisas brownies eller dina cookies:D

2009-02-10 @ 21:30:46

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0