Intelektuelliteten sätts på prov

Ja, man ska sikta mot stjärnorna och nå dit också!

Idag när vi satt på bussen och var sådär övertrötta efter en lång skoldag, diskuterade vi självklart diverse samhällsproblem. Plötsligt satte det sig en rolig snubbe där, eller snarare en gubbe. Kanske farbror. Precis bredvid oss satte han sig.

Lisa: Inte så kul att bo i Gaza nu. De borde vara rätt gasade.
Camilla: Hahahahahhahaha. Nej, där är det nog rätt så oroligt. (Haha, o-roligt. Jättekul.)
Lisa: Eh, ja..
Camilla: Hahahahahah!
Snubbe, snarare gubbe eller kanske farbror: Vet ni vad man säger?
Camilla: Va?
Snubbe, snarare gubbe eller kanske farbror: Vet ni vad man säger? På Västfronten intet nytt säger man.
Camilla: Blink
Lisa: Blink
Lite syrsor spelade i bakgrunden sådär ni vet som det blir i filmer.
Camilla: Blink
Lisa: Blink
Camilla: Jaa.. Ernest Hemingway va?


   Och för er som inte plågats med att läsa klassiker i svenskan, kan jag berätta att på Västfrontet intet nytt är en bok av Ernest Hemingway. Tror jag. Rätta mig om jag har fel. Gud vad pinsamt om jag har fel nu. Jaja. Fråga mig inte varför han valde att säga just det, just då. Om det var ett skämt måste jag erkänna att det inte riktigt gick upp något ljus för mig. Nån annan som kanske fattar haken?

Vi hade väldigt kul åt det när han gick av i alla fall, så nåt kul kom han ju med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, Ernest Hemingway har skrivit en bok som heter På västfronten intet nytt. Du/ni kanske även hört att gazaområdet även kallas västbanken? Jag antar att snubben/gubben/farbrorn menade att västfronten=västbanken.

2009-01-29 @ 22:23:30

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0