Mina drömmar i livet

            Det är inget fel i att drömma. Om man är svensk kanske det är det i och för sig, ingen får för guds skull vara framgångsrik - gud förbjude! Och att drömma är inte okej om man är svensk tonårstjej! Nej, sanna mina ord - det kommer inte på tal! Om någon tjej skulle klättra lite uppåt toppen finns det minst tio andra tjejer som med gemensamma krafter drar ner en igen. Så är det. Tufft och tråkigt. Men vet ni vad, tonårstjejer och svenskar? Dream on, dream utav bara helskotta! Nu ska ni få veta vad jag drömmer om...



Lära mig spela munspel. Jag kom ganska nyligen fram till vad
de låtar jag gillar har gemensamt. Ta bara den bästa låten som har
gjorts hittills, The River av Bruce, - hur mycket munspel som helst.
Det är så fint, och så vemodigt. Så mycket känsla!




Kunna rida. Jag har gått på ridning en gång i tiden, men jag var
för skraj. Skiträdd för de där enorma djuren var jag. Men kan
ni tänka er någonting härligare än att galoppera över ängar
och åkrar, känna vinden i håret... ja, det låter som en klyscha...
... men tänk...



Äga ett eget café. Och inte nog med det, tänk att få baka sina egna
små chokladkakor och vaniljbullar, ha hylla efter hylla med olika teburkar,
dofter av persika, grädde, kaffe, choklad och nybakt. Varje dag
kommer små människor förbi och köper ett par kringlor som de
får ta med sig i små bruna papperspåsar...



Bli världens coolaste kvinna.  Fast det är jag ju i och för sig redan.


/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack så mkt, hjärat värmer! Härlig blogg har ni med och jag diggar folk som vet vad de vill med livet och har drömmar. Och så ÄLSKAR jag tjejen som pekar fuck you, den är ascool! Hare ;)

2009-01-29 @ 20:41:45
URL: http://liseen95.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, ah jag vet :D Har du en vit eller vilken färg har du?

2009-01-29 @ 21:11:22
URL: http://liseen95.blogg.se/
Postat av: Lisa

Okey, snyggt ;)

2009-01-29 @ 21:49:35
URL: http://liseen95.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0