The mystery of fingerborgar

Ni vet såna där fingerborgar av gummi? Såna här man har när man bläddrar i papper och sånt? Jag sätter en sån på pekfingret varje gång jag ska rensa alla dessa tusentals papper. Lite geek, men alltså, nö(r)den har ju ingen lag. Men så har det hänt, varenda dag i receptionen hittills, att den försvinner under min första rast. Spårlöst! När jag kommer tillbaka ifrån förmiddagskaffet möts jag alltid av samma fingerborgstomma bord. Lite förskräckt går jag varje dag när detta händer snabbt in i materialförrådet och hämtar en ny, blå fingerborg för att förtränga mystiken så fort som möjligt. Jag är lite instabil för tillfället och den här skräckfilmsdramatiken kan jag bara inte ta till mig.

MEN! Idag, fredagen den 3 juli (saknas bara en etta framför trean), efter min extra tidiga lunch, stegar jag in i receptionen med såna där fredagströtta ben, och vad ser jag där? Jo, det ska jag tala om för er. Alla blå gummifingerborgar som nånsin försvunnit härifrån, prydligt uppradade, en efter en, mitt på bordet. Hur mysko som helst! Så nu ligger det blå fingerborgar precis var jag än vänder mig här inne och det skrämmer mig lite.

Scary Movie Party by Slebel.
Misstänkt?

/C-c-c-amilla

Kommentarer
Postat av: Loverboy

Nämen gud va scaaaary! :O

2009-07-04 @ 11:29:36

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0