Tramps like us









Att gå på en Bruce Springsteen-konsert är en av de grejerna som står på min lista över saker som jag ska göra innan jag dör. Så nu bockar jag av det. Och jag är inte ledsen över att ha fått punga ut en månadslön på Bruce, det var så mycket värt det som ingenting annat. Att gå på Bruce Springsteen igår är bland det bästa jag har gjort! Lätt topp tre av meningsfulla saker jag gjort i livet. Jag tror inte att någon var besviken när de kom ut från Stadion efter en nästan tre timmar lång, grym konsert. Han körde 29 låtar, bland annat No Surrender, Dancing in the Dark, Born to Run, My lucky day, The River, Working on a dream, Twist and shout, Jungeland och massor av mer låtar. Och Bruce är så sjukt skön! I och för sig låter det som om han är en predikande sektledare ibland, med sin raspiga mörka röst, när han snackar om hur han ska bygga en hus utav musik och lycka och hela det där. Men det göööör ingenting, för alla älskar honom ändå. Efter ett par låtar så plockar han upp lappar och skyltar som folk i publiken hade med sig med önskemål om låtar, ställer skylten framför mikrofonstativet och kör loss. Berättar för The E Street Band vilken takt de ska köra, säger med ett skratt "I hope we don't fuck this up!" och sen rockar han sönder igen. Och inte nog med det, utan han charmar hela Stadion genom att prata svenska också! "Ni är bäst", "Sverige! Sverige! Sverige! Sverige!", "Hur maor ni?" och "vi älskar våra svergiga fans" är några exempel på hur han behärskade språket. Ja, jag är gärna hans svergiga fan.

Om jag är lycklig? Ja, lite.

/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Nina

tack sötnos! :)



kram

2009-06-08 @ 12:58:07
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: marie

woho!:D coooolt!

2009-06-08 @ 16:57:45
Postat av: Anonym

Lär jag säkert göra :)

2009-06-08 @ 18:34:50
Postat av: emzak

sv: Jo, det gjorde jag nog.

2009-06-08 @ 19:04:27
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0