Oh my little chicken

           Idag fick vi kycklingar. Vaktelkycklingar. Ni kanske undrar varför i hela friden vi har fått ett par (fyra stycken faktiskt) kycklingar som jag hela eftermiddagen har intsallerat och byggt bo åt hemma hos Camilla. Camilla kanske redan har berättat? Det är ju nämligen så att vi går en biologi-linje, där vi har Global Miljövård. Och i det ämnet så ska vi ta hand om små kycklingar och få in dem i ett kretslopp! Men inte nog med det, utan idag stoppade vi in 10 hönsägg i en värmeugn, och om 21 dagar ska det titta ut små kycklingar därifrån!

Det påminner mig om en annan sak jag måste få från hjärtat. Nämligen - Jag. Vill. Aldrig. Mer. Höra. Orden. Hållbar. Utveckling. Jag går i den mest politiskt korrekta skolan ever, och allt är bara global uppvärmning, vi måste rädda jorden, hållbar utveckling, blablabla. Jag skojar inte - i vår skola hör man de två små svidande orden hållbar utveckling minst fyratusentjugo gånger om dagen! Vår rektor kör den mest miljövänliga bilen på marknaden.

Det säger ju något om hur mycket de försöker indoktrinera oss lliksom. Nu kanske merparten av er inte vet vad indoktrinera betyder, och merparten av er har nog inte ens läst hit. Men så kan det vara. Hejdå!

Förresten! Vi döpte våra små kycklingar till Marylin Monroe, Kurt Cobain, Diana Ross och Dolly Parton. Sötingar!

/ Lisa


Kommentarer
Postat av: Liene

sv: okej,jag bor i Dalarna, gansk alångt ifrån Avesta:)

2009-03-05 @ 20:21:43
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: mathilda

aaw, vilka små sötnosar!:)

2009-03-06 @ 07:41:02
URL: http://mathildasspot.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0