It's what Jesus would do

Hejsan people! Nu är jag hemma från en lång dag i skolan. Och. Som Camilla redan har nämnt så har vi Nationellt prov i Matematik B imorgon! Vi är alla tacksamma mot Skolverket (ni ska dö) som ger oss dessa underbara, mysiga tillfällen att bara mysa tillsammans i ett svettigt klassrum där man kan känna ångesten stiga medan klockan tickar lite onaturligt snabbt på väggen.

Jag fattar ingenting när det kommer till andragradsfunktioner. Räta linjens ekvation, sätt in y-värdet om riktningskoefficienten är 5. Svenska, tack.

Men - som Robbie Williams säger: Just relax, it's what Jesus would do. Och det finner jag mycket tröst i, då jag känner att min Gud finns där ovanför mig och vid min sida hur det än går. Han älskar mig även om jag inte kan andragradsfunktioner. Och att bli älskad av honom är ändå vad som betyder mest.

Eller så är jag en genomkokt ateist med mer panik än vad som är hälsosamt och som "Gud" har försakat mer han gjorde med dinosaurierna. Melker, kan jag inte få låna din hjärna? Bara imorgon? Seriöst, jag betalar!

/ Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0