Kryptonite

Jag sitter och skriver önskelista. Har ni märkt hur önskelistorna blir tråkigare och tråkigare ju äldre man blir? Typ: Ja, jag skulle vilja ha en skrivkurs. Och körlektioner. Och pengar. Gärna lite mera pengar sen. Och köp inget speciellt åt mig, ge mig bara pengar så köper jag det själv. Inget annat? Jo, det skulle vara mera pengar i sånna fall.

Egentligen ska man gå helt nuts och önska sig saker som är för orealistiska för att man skulle få dem. Som en egen lägenhet, en resa till Paris, en ny 2 meter bred säng, en egen spelning med Bruce Springsteen i mitt rum, en egen festlokal, fem nya 10-centimetersklackskor, en jacuzzi till balkongen eller kanske en plattskärms-TV att sätta i taket ovanför huvudkudden i 2-meterssängen.

Nej, men nu behöver jag inspiration. Vad önskar ni er i julklapp?



Lisa


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag håller helt klart med dig!

Min önskelista var först Tom, Tom, Tom. Jag bad kompisar om råd men fick bara sådant jag har( vilket känns jättebortskämt)

nu står det dock porslin. (hur vuxet är ine det!?:o) haha

en bra sak också! En gitarr! Måste bara hitta den.

Men jag gillar idéen med skrivarkurs!

2009-11-30 @ 17:27:41
URL: http://Flygandetanke.blogspot.com
Postat av: frida

miiin önskelista är alltid rolig, förstår mig inte på folk som inte önskar sig saker! jag tycker int det vitkigaste är dyra saker som man själv inte vill köpa, även om det också kan vara trevligt att få. jag tycker bäst om fina småprylar eller saker där folk verkligen ansträngt sig för att hitta något de tror kommer passa till just mig .) jag tycker det är roligt med saker man kan använda, typ pennor, kollegieblock, dagböcker eller fotoalbum som man kan klistra in bilder i! eller saker till rummet, eller fina kläder, eller något som får mig att bli glad som att bli bjuden på fika, nytt té, eller ett pussel. haha, den här kommentaren blev visst miiilslång .)

2009-12-03 @ 13:08:34
Postat av: emzak

"Jag sitter och skriver önskelista. Har ni märkt hur önskelistorna blir tråkigare och tråkigare ju äldre man blir? Typ: Ja, jag skulle vilja ha en skrivkurs. Och körlektioner. Och pengar. Gärna lite mera pengar sen. Och köp inget speciellt åt mig, ge mig bara pengar så köper jag det själv. Inget annat? Jo, det skulle vara mera pengar i sånna fall."



Haha. Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag skrev först en önskelista med en massa småsaker, som ett kaleidoskåp, album och en engångskamera.. men sen kom jag ju på att jag ändå kan köpa det där allt själv. Så jag raderade allt och skrev en ny.. innehållandes: saccosäck, pengar, större kameraminne och fjällrävens ryggsäck. Kul? Not.

2009-12-03 @ 23:27:15
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0