Trorellerej

Jag tänkte göra en självbiografi, lite för skoj skull. Jag och mamma planerar nämligen att en dag göra en mor och dotter-biografi tillsammans. Så varför inte börja lite smått på egen hand? Det gjorde jag minsann, och nu ska jag dramatisera min senaste upplevelse för er:

Ur mitt sängbord tog jag mina åtta dagböcker och höll dem hårt. Hela mitt liv, i mina tankar och i mina ord, höll jag där i famnen. Tänkte att de kunde hjälpa mig att sammanställa mina första sjutton och ett halvt år. De har i princip aldrig varit utanför mitt rum. Knappt utanför sängbordsskåpet om jag ska vara ärlig. Så helt plötsligt bar jag dem, mitt liv, ut ur rummet och till en helt annan våning i huset. Det känns konstigt att ha dem här nere, i knät framför datorn. Ovant, liksom. Men de är fortfarande mina dagböcker. Fortfarande mina tankar och ord. - Från den femte juli 1998. Bara på en annan våning i huset.

Bam bam bam.




Camilla


Kommentarer
Postat av: Isalee

jag tycker det låter jätte spännande!

2009-11-30 @ 19:46:26

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0