Till en hjärtekrossad vän

 





Det finns stunder jag önskar jag kunde styra tiden. Få den att skynda, få den att springa. Som den där gången när du krossade mitt hjärta under din skosula mitt framför ögonen på mig, klev på det utan att höja på ögonbrynen och lämnade det skadat, blödande – minns du? Jag önskar att jag kunde få tiden att springa på liv och död, hämta nål och tråd och sy ihop mitt blödande sår, mitt hjärta bit för bit. Tiden vilade medan jag var med dig, den kunde knappt gå. Jag trodde att den förevigt skulle stå stilla, eftersom när du var det enda som fyllde mina tankar och det enda som fanns i min blick så kunde inte sekunderna förmå sig att gå, de kunde inte förmå sig att passera utan att vi visste om det. De beslöt sig för att stå stilla och vänta, och de log.
 

Det finns stunder då jag önskar att tiden sprang snabbare än världsrekordinnehavaren på hundra meter. Att den skulle skynda att läka mig, skynda att plåstra om, skynda att få upp mig från den hårda marken där jag föll. Jag önskar att den skulle skynda sig att viska vackra ord, skynda sig att torka tårar och befalla hela världen att vänta på mig medan jag lärde mig gå igen. Tiden grät för min skull.


Det finns stunder jag önskar att tiden inte fanns. Trots det så förblir en sekund en sekund, en minut en minut, en dag en dag, medan jag sakta vaggar mitt darrande hjärta i min egen famn.
 Och tiden fortsätter styra sig själv, men sitter alltid precis bredvid mig, finns alltid där all slumra emot. 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fint där dude!

2009-11-01 @ 20:41:27
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0