My relaxed brain

Det är de här kulna kvällarna, då mörkret ligger tjockt trots att klockan knappt är nio och septemberkylan är här, då matteböckerna, extrauppgifterna, provpiskan, funktioner, polynom och förkortningar tornar upp sig likt helvettets väggar kring lilla hjälplösa och matteokompetenta mig som jag undrar varför jag i hela friden valde natur. Jag menar, jag är bara sjutton år, är det verkligen lagligt att läsa matte c då? Borde det inte finnas någon sorts barnombudsman som förbjuder sådana dumheter? Jaja. Jag får i alla fall lära mig hur man ska hålla höns, om genetik och biologi och andra roliga grejer på min linje. Det kan ju vara värt den där fucking matten.

Och dessutom så ska jag bli författare. Så jag prioriterar inte direkt kunskapen om att räkna ut p(x) = x2 + 7x + 56. Nähä minsann, det gör jag sannerligen inte. Utan här sitter jag med mitt nya snygga pannband, lyssnar på Bruce, dricker vaniljte och älskar Spotify. Dessutom är jag numera nummer åtta i Stockholm på tennis. Andra är i Grekland.

Puss från Lisa




Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0