Mirrors for the sun

Jag har improviserat en omelett som nu är inne i ugnen. Den innehåller champinjoner, tomat, sparris, fetaost och en del andra goda ting. Hörrni, idag på bussen kom jag och tänka på en sak. Vad är grejen med ögonkontakt egentligen? Varför är folk rädda för det? Jag förstår egentligen inte varför man snabbare än Bolt drar undan blicken om någon råkar se rakt igenom en. Är det för att man inte vill avslöja för mycket om sig själv? Eller för att det blir för personligt? Eller för att man bara ska ha ögonkontakt med folk man känner? Eller är det någon primitiv instinkt att inte utmana någon genom att stirra på den? Eller är det jobbigt att dela någonting som brukar vara första steget på kärlek med en total främling? I donno. Jag kan faktiskt inte riktigt sätta fingret på anledningen. Och folk fortsätter stirra ut genom bussfönstren, folk fortsätter dra undan blicken som om de skämdes och de fortsätter zappa runt på mobilen i relativ mållöshet. Men imorgon är det fredag.

Och Henke min lover har tagit körkort, när åker vi härifrån? ♥


20090402020806

Lisa

Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0