VARFÖR NATUR??!!?!

Tumblr_ktom0qvoak1qzds26o1_500_large

Idag gick jag upp i god tid efter lagom många timmar sömn och gjorde någonting som är ganska ovanligt för min del. Jag åt frukost. Och det slutar inte där, för jag äter faktiskt frukost varje morgon (mycket viktigt!), men den här morgonen åt jag frukost sittande. Jag gjorde i ordning ett par fina smörgåsar, kokade ett ägg, gjorde mig en kopp te med smak av ingefära och lime, och så satte jag mig ned vid köksbordet. Läste hela tidningen gjorde jag också! Fantastiskt bra start på dagen. Frukost på en stol liksom, herregud.

Och idag är det fysikprov, vilket är lite mindre fantastiskt. Men kära ni, vad ska man göra? Det är bara gå dit och göra det där förbaskade provet och försöka komma ihåg att oavsett vad som händer så kommer provet passera och med största sannolikhet kommer man komma levande därifrån oavsett hur det går. Och visst, det är inte skitkul när man känner att varje liten cell i hjärnan skriker "IG!!!!", eftersom ett IG skulle vara mycket neddragande på betygen och man kanske inte kan komma in på den utbildning man vill sen. Men varför sitta och tänka på det idag?! Det är ju långt kvar, vem kan garantera att det är just den där utbildningen du vill gå om två år ändå? Tänk va skönt att slippa gå den där utbildningen, då kan man ta sina sparpengar, sätta sig på ett tåg ut i världen, jobba i de städer man kommer till och inte bry sig ett piss om energieffekt och verkningsgradstryck och annat tjosan.

Godmorgon allihopa, hang in there.

Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0