Du och jag, Alfred



Jag måste ju berätta lite om Alfred. Just nu sitter Alfred här bredvid mig och säger "är det där ett A? Står det Alfred där? Jag vill titta när du och Camilla pratar på film, jag vill se det jättemycket! Får jag det? Du och Camilla är för barn... och Camilla är min kompis ju". Han är väldigt gullig. Men framför allt är min lillebror väldigt smart. Jag skojar inte, det är ingen "åååh, min lillebror är såååå smart, jaa sååå lovande inom ingenjöryrket vill jag lova". Nej, han är faktiskt väldigt smart. Inte bara det att han pratar helt obesvärat och kan dubbelt så många ord som man tror att han ska kunna, och tre gånger så många ord som man hörts nämnas inför honom. Han är tre små fjuttiga år och kan både alla bokstävers namn, hur de ser ut och vilka som finns i hans eget namn. Dessutom kan han skriva Alfred, och räkna till 20 och vet i vilken ordning man ska sätta alla siffor på kortlekskort. Dessutom är det han som uppfostrar mig oftare än vad det är jag som uppfostrar honom, och dessutom så ska vi gå ner i köket och äta pasta nu. För Alfred gillar pasta han.

Lisa


Kommentarer
Postat av: Moa

Åh jag vill också ha en lillebror!

2010-01-27 @ 19:53:05
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: denise

ihihi söt :D

2010-01-28 @ 17:44:40

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0