And if God is great



Spellistarmästarinnan Moa gjorde en fin spellista med ett fint namn. Jag kollade igenom den och föll ganska handlöst för den här sunkiga låten av Tom Waits. Jag vet inte om det är en låt man ska garva åt eller om det är en låt man ska få ångest till. Jag får en inre bild av någon sorts inrökt strippklubb tidigt på morgonen (kanske snarare sent på natten) då de flesta gått hem till sina fruar, röda slitna läppar på någon tovig trasig själ med svart mascara längs kinderna. Någon med många tomma glas framför sig och ett cigarrhål i ena mungipan som stirrar ner i ett runt bord. Jag får en bild av någon herointrött sångare släkt med Iggy som halvhänger över den stående 50-talsmikrofonen och sluddrar fram orden med ett talangfullt med bortglömt band bakom sig. Vad ser ni? Jaja, nu måste jag klä på mig.

Lisa   

Kommentarer
Postat av: Moa

haha juste min "spotifysaga" XD



tom waits har jag nån slags hatkärlek till.... Ibland älskar jag honom, ibland hatar jag honom.... D

Titta på den här (http://www.youtube.com/watch?v=nMqxNPsfN50). Man kan inte kalla det en sång eftersom han inte sjunger men det ger mig kalla kårar...

2010-03-11 @ 09:16:17
URL: http://alfapet.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0