Rocky, 4 år

Jag tror jag har pms. Eller snarare, jag hoppas att jag har pms för annars är jag oroande psykiskt instabil. Idag påväg hem från träningen gick jag och njöt av att det fortfarande var ljust när en pappa och hans lilla pygmé till son kom springande emot mig. De var alltså ute och motionerade. Det kanske inte låter så konstigt, men det konstiga kommer när det visade sig att den lilla pojken var ungefär 4 år.

Han kom där några meter bakom sin pappa iklädd rockygrå mjukisdress med blossande röda kinder, pannband runt huvudet och proffsigare springskor än vad jag har. Jag blev chockad och kunde inte över huvud taget dölja mina förfärade blickar mot pappan.

Så fort de hade sprungit förbi mig höll jag seriöst på att börja gråta. Jag var tvungen att ge mig själv en rejäl jävla örfil för att inte bryta ihop totalt där på trottoaren mitt i den tidiga vårharmonin. Jag har någon sorts extrem överbeskyddhet mot små barn, ingen får ha minsta hårda ton mot ett barn (förutom jag). Det här blev ett jättekonstigt inlägg, men det är bara för att jag har bråttom. Höpp höpp. Budskapet är i alla fall att min lillebror inte ska få börja springa på ÅTMISTONE två, tre år...




Lisa


Kommentarer

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0