Sagan om ringen

Förresten gjorde jag en jättebra sak idag. På vägen till min skrivkurs ligger en liten, liten affär som heter Framtidsantiken. Jag har kikat in där flera gånger när jag med andan i halsen halvsprungit för att vara på plats i de lite smådeprimerande lokalerna klockan sex prick. Varje gång jag sprungit förbi har jag velat gå in där och spana runt, för i deras skyltfönster står roliga glasburkar i olika former, 40-talsposters på Marilyn Monroe, retro solglasögon och andra dåtida prylar, prylar och åter prylar.

Idag gick jag in där i alla fall. De hade massor med saker som jag ville ta med mig hem. Precis när jag hade blivit på sådär mysbra humör av den där butiken fick jag syn på ett par söta ringar och frågade den trevlige mannen i kassan vad en sådan kostade. "Tjaaaa... en tia kanske", svarade han och då var den så gott som min. Så med mig till min skrivlektion hade jag en alldeles ny ring i silver som jag gör mig glad varje gång jag ser ner på mina fingrar. Vardagslyx!



Lisa


Kommentarer
Postat av: Fridalisius

Fan va snygg! Härligt!

2010-03-25 @ 08:05:05
URL: http://greatballsoffrida.blogg.se/

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0