The thrill of the fight

Yo. Den här helgen har jag tjänat pengar. Jag har verkligen insett vilken tur man har om man får ett jobb som man tycker är roligt och som ger bra pengar, det höjer nog livskvalitén en hel del. Jag älskar inte mitt jobb. Jag älskar inte ens mitt jobb lite. Det är inte så att jag har ont i magen innan jag går dit eller går i slutartankar (är inne på mitt fjärde år!), men det är inte ett jobb som jag tycker är vidare roligt. Det är inte som om någon skulle betala mig för att skriva dikter, baka cupcakes eller fotografera. Idag har jag fått en boll i magen och en boll i huvuet, kallat min elev Oskar för Orvar och därmed blivit idiotförklarad, kört tortyrfys med små snorungar som inte kan plocka bollar och sluddrat fram övningsbeskrivelser. Trots det är jag glad att jag har mitt jobb.

Och nu tycker min mamma att jag ska köpa en liten dammsugare. Helt allvarligt. Liksom. Jag skrattar på riktigt nu medan jag skriver det. Jag - köpa en dammsugare för min lön. Alltså ha ha ha ha ha ha ha ha.

(förresten, såg ni melodifestivalens inledning igår?
Känns nästan som om de tänkte på mig.)

20090524181841

Lisa


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så här var det:

Jag: Lisa, nu måste du städa ditt rum!

Lisa: Jag skulle städa mitt rum oftare om det finns en dammsugare här på övervåningen, så jag slipper släpa upp den som är därnere.

Jag: OK, men köp en då. Inom en inte alltför avlägsen framtid behöver du köpa en egen dammsugare hur tråkigt jobb du än har, precis som alla andra vuxna människor.

2010-03-15 @ 18:20:32

Kommentera? Du är bara för söt. Här!:

Namn:
Du kommer väl tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0